Известната със субкомпактните си модели марка Smart лансира първия си нов модел

Известната със субкомпактните си модели марка Smart ще лансира първия си нов модел от доста време и също така първия, откакто компанията стана джоинт-венчър между Daimler и китайския конгломерат Geely. Без особена изненада, новият автомобил ще бъде електрически SUV, който ще е на пазара през 2022 г. Явно манията по возила с повишен клирънс не прощава на (почти) нито една компания, предава Automedia.

Според публикация в социалните мрежи на Даниел Лесков – вицепрезидент по глобалните продажби на Smart, в новия модел компанията няма да изостави принципите си за предлагане на изключително компактни коли. Кросоувърът ще е „моментално разпознаваем като Smart“ ще има „суперкомпактни“ екстериорни размери, комбинирани с умно използване на вътрешното пространство.

За дизайна на новата машина ще се погрижат от Mercedes-Benz, докато инженерингът и техническите разработки ще са дело на Geely. Електрическият кросоувър ще се произвежда в Китай, като местният пазар ще е основен фокус, но Лесков обещава колата да стигне и до европейските пазари, като компанията ще се погрижи да бъде достатъчно сигурен и надежден, за да получи 5 звезди за безопасност от Euro NCAP.

Макар и да остане компактен автомобил, бъдещият Smart SUV ще е по-голям от градските автомобилчета на марката и ще стане първият модел на компанията от В-сегмента, след лансирането някога на ForFour. Миналата година, новият джоинт-венчър между Daimler и Geely потвърди, че иска да навлезе в малко по-големия сегмент, с фокус върху „премиум електрически коли“. Така, може да очакваме, че новия модел ще се изправи срещу компактни електрически кросоувъри като Peugeot e-2008, Opel Mokka-e и подобни.

Машината ще е на изцяло нова платформа, разработена от Geely и наречена Sustainable Experience Architecture (SEA). Архитектурата ще е предназначена за всички нови модели на Smart, както и за много други коли от 8-те марки под контрола на китайската компания. Новата платформа споделя някои елементи от добре познатата СМА, която е в основата на Volvo XC40 и Polestar 2.

Geely описва SEA като доста гъвкава платформа, която може да бъде използвана за автомобили от градския А-микросегмент, до пълноразмерни седани от Е-сегмента. Предвижда се и вариант на архитектурата със задвижване на четирите колела, както и за лекотоварни машини.

Все още не са обявени ключови спецификации, но най-голямата и модерна версия на SEA ще може да поддържа електромобили с пробег от над 700 километра с едно зареждане и следващо поколение технологии за автономно шофиране. В случая на Smart SUV, обаче, пакетът батерии ще е доста по-скромен, като се очаква те да осигуряват до около 320 км. пробег, с което успешно да се противопостави на електромобилите на PSA, изградени на платформата e-CMP./ dir.bg

Подобни статии

Коментари

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Instagram

Популярни

Честни лъжи – едно интервю на Веселин Денков и Ивайла Бакалова

Поредното абсурдно интервю излезе в родния ефир през последните дни. В него герои са бизнесменът Веселин Денков и бившата Мис България Ивайла Бакалова, които...

Истински лъжи

Онзи ден дъщеря ми, която учи журналистика в Нов Български университет, ме помоли да и помогна със заданието да даде пример за медийна манипулация....

Краварки срещу Културист

Красимир Каракачанов излезе отново полупиян пред камерите за да обяснява, колко тъпо било назначаването на културист начело на НАП. Логично възниква въпросът, а по-добре...